دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ماراهنمای سایت

دستیار دوم فیلمبردار

1403/01/2010:53
برنامه کاری یک دومین دستیار دوربین به دلیل طبیعت فریلنس بودن آن، به شدت نامنظم است. گاهی اوقات یک فرد به مدت دو هفته کار می‌کند و سپس چهار هفته بیکار می‌ماند. یافتن الگوی کاری برای آن بسیار سخت است. تنها عامل ثابت در مرحله فیلمبرداری اصلی است، که در این مرحله دومین دستیار دوربین باید حاضر باشد. بنابراین باید انتظار ساعات عجیب و غریب کار در شب و آخر هفته‌ها و همچنین شیفت‌های روز را باید داشته باشید. اگر تولید سازماندهی شده باشد، زمان کافی بین روزها را برای استراحت خواهید داشت. اما اگر سازماندهی نشده باشد، باید آماده برنامه‌ریزی سختی باشید. بیشتر زمان، اگر یک دستیار دوم فیلمبرداری در حال کار در یک فیلم بلند است، پنج روز در هفته از ساعت 7 صبح تا 7 شب کار می‌کند. ساعات طولانی و برنامه زمانی انعطاف پذیر می‌تواند روند ساختن زندگی اجتماعی و خانوادگی را سخت کند. دستیار دوم فیلمبرداری عنصر حیاتی تولید است و ثبت نام برای یک فرصت کاری به معنای واگذار کردن آزادی خود است. مهم است که درک کنید که شور و شوق کار در محل تولید هرگز بعد از بیست سال تجربه نیز از بین نمی‌رود. دومین دستیار دوربین در محل تولید با همه افراد تعامل می‌کند، اما بیشتر با مدیر فیلمبرداری(سینماتوگراف)، اپراتور دوربین، اولین دستیار دوربین و تکنسین تصویربرداری دیجیتال همکاری می‌کند. در صورتی که تصویربرداری بزرگی باشد، چند تیم دوربین و دومین دستیاران دوربین نیز ممکن است وجود داشته باشند. آنها معمولاً به وسیله یک حرف مانند تیم A و تیم B تعیین می‌شوند. اگر اینگونه باشد، دومین دستیار دوربین با تیم خود کار خواهد کرد، اما تجهیزات و منابع را با تیم دیگر نیز به اشتراک خواهد گذاشت.

نام های دیگر

2nd Assistant Camera

 

توصیف شغل

بخش دوربین شامل چندین حرفه کلیدی مختلف است. دومین دستیار دوربین مسئول نگهداری وسایل فنی پشتیبانی شامل لنزها، فیلترها و پخش نور است. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که هر گجتی برای دوربین محاسبه شده است، که به دلیل قابلیت تغییر در دوربین‌های حرفه‌ای برای تعداد زیادی سناریو مختلف، ممکن است کاری بسیار سنگین و طاقت فرسا باشد.

همچنین، دومین دستیار دوربین مسئول ثبت همه جزئیات یک تنظیم برای بخش فیلمبرداری است. این شامل قرار دادن نشانه‌ها برای بازیگران است تا دستیار اول دوربین بتواند فوکوس را تنظیم کند. به دلیل افزایش روزافزون رزولوشن دوربین‌ها، آنچه در فوکوس قرار می‌گیرد به طور مداوم دقیق‌تر می‌شود.

بنابراین، پیدا کردن محل دقیقی که بازیگر در آن ایستاده باعث شده تیم قادر به قرار دادن دقیق نشانه‌ها بر روی دوربین باشد، به طوری که هنگام تنظیم فوکوس، این امر بر اساس ریاضیات است و نه صرفا فردی که سعی می‌کند تشخیص دهد که عکس در یک صفحه کوچک چگونه به نظر می‌رسد. (به عبارت دیگر، آن فوکوسی که در صفحه نمایشی به پهنای یک آی پد دیده میشود، در سینماها قابل قبول نخواهد بود.)

 

علاوه بر این، دومین دستیار دوربین گزارشی را در مورد هر شات نگه می‌دارد، که شامل تنظیمات دوربین، لنز استفاده شده و فاصله از سوژه است. این اطلاعات می‌تواند برای ایجاد یک ساختار یکپارچه در محصول یا در صورتی که فیلم در حال تصویربرداری است ، برای دقیقاً هم‌تراز کردن تصویر دوربین با یک لنز و فاصله مشابه استفاده شود. وظیفه نهایی آنها اسلایت صحنه (نوشتن شماره و تصاویر صحنه) و ارسال مدیا به تکنسین تصویربرداری دیجیتال برای پشتیبانی است.

این ممکن است ساده به نظر برسد، با این حال، نوشتن شماره برای هر تصویر و مطابقت آن با یک شماره صحنه خاص، به طور موثری کل تولید را سازماندهی می کند. رسانه همه چیزهایی است که در چند ساعت گذشته فیلمبرداری شده است. بنابراین اگر آسیبی ببیند، فیلم از بین رفته و تدوینگر روزهای بیشتری را برای تنظیم پروژه نیاز خواهد داشت که می‌تواند برای فیلم هزینه سنگینی را در پی داشته باشد.

وظیفه کلی یک دستیار دوم دوربین شامل پشتیبانی از بخش دوربین است. آنها باید در تماس نزدیک با دستیار اول دوربین باشند تا اطمینان حاصل کنند که از هر تنظیم جلوتر هستند تا زمان تلف نشود. اغلب، دستیار دوم دوربین مسئول مدیریت دستیاران تولید دوربین و نیروهای کمکی بخش دوربین نیز می‌باشد.

چشم انداز حرفه ای

برنامه کاری یک دومین دستیار دوربین به دلیل طبیعت فریلنس بودن آن، به شدت نامنظم است. گاهی اوقات یک فرد به مدت دو هفته کار می‌کند و سپس چهار هفته بیکار می‌ماند. یافتن الگوی کاری برای آن بسیار سخت است. تنها عامل ثابت در مرحله فیلمبرداری اصلی است، که در این مرحله دومین دستیار دوربین باید حاضر باشد. بنابراین باید انتظار ساعات عجیب و غریب کار در شب و آخر هفته‌ها و همچنین شیفت‌های روز را باید داشته باشید.

اگر تولید سازماندهی شده باشد، زمان کافی بین روزها را برای استراحت خواهید داشت. اما اگر سازماندهی نشده باشد، باید آماده برنامه‌ریزی سختی باشید. بیشتر زمان، اگر یک دستیار دوم فیلمبرداری در حال کار در یک فیلم بلند است، پنج روز در هفته از ساعت 7 صبح تا 7 شب کار می‌کند. ساعات طولانی و برنامه زمانی انعطاف پذیر می‌تواند روند ساختن زندگی اجتماعی و خانوادگی را سخت کند.

دستیار دوم فیلمبرداری عنصر حیاتی تولید است و ثبت نام برای یک فرصت کاری به معنای واگذار کردن آزادی خود است. مهم است که درک کنید که شور و شوق کار در محل تولید هرگز بعد از بیست سال تجربه نیز از بین نمی‌رود.

دومین دستیار دوربین در محل تولید با همه افراد تعامل می‌کند، اما بیشتر با مدیر فیلمبرداری(سینماتوگراف)، اپراتور دوربین، اولین دستیار دوربین و تکنسین تصویربرداری دیجیتال همکاری می‌کند. در صورتی که تصویربرداری بزرگی باشد، چند تیم دوربین و دومین دستیاران دوربین نیز ممکن است وجود داشته باشند. آنها معمولاً به وسیله یک حرف مانند تیم A و تیم B تعیین می‌شوند.

اگر اینگونه باشد، دومین دستیار دوربین با تیم خود کار خواهد کرد، اما تجهیزات و منابع را با تیم دیگر نیز به اشتراک خواهد گذاشت.



مسیر حرفه‌ای

پیشرفت در بخش دوربین و فیلمبرداری معمولاً از طریق تجربه اتفاق می‌افتد. بهترین راه برای ورود به این حرفه، کار به عنوان یک دستیار تولید یا در بخش تجهیز دوربین می‌باشد. این موقعیت‌ها نیاز به تجربه زیادی ندارند و تقریباً مانند یک کارآموز عمل می‌کنند؛ کمک به اینکه بفهمند هر یک از شغل های بخش فیلمبرداری چه کاری انجام میدهد و با انجام وظایف ساده میتوان از آنها پشتیبانی ‌کرد.

لاناس می‌گوید: 'آنچه من انجام دادم این بود که در اوایل یک فیلم به عنوان یک دستیار تولید کار کردم، با فیلمبرداران صحبت کردم و علاقه خود را به تیم تولید نشان دادم تا به من اجازه بدهند بیشتر با آنها کار کنم. این روش خوبی برای وارد شدن من بود. در دپارتمان فیلمبرداری از این راه می‌توان ورود پیدا کرد.

' مسیر دیگر کوچکی که می‌توانید طی کنید، کار در یک مرکز اجاره دوربین است. شما مطمئناً تجهیزات را یاد خواهید گرفت. همچنین یک راه خوب برای آشنایی با فیلم برداران در هنگام آماده‌سازی است.'

کار در یک مرکز اجاره دوربین گزینه خوبی است زیرا از این راه، استخدام شدن از طریق ارتباطات اجتماعی به راحتی رخ می‌دهد. پس از اینکه کسی به عنوان یک دستیار تولید وارد این حرفه شده و حدود یک سال کار کرده باشد، می‌تواند به مرحله بعدی یعنی دستیار دوم دوربین برسد.

تبدیل شدن به یک دستیار دوم فیلمبردار از طریق یک پیشرفت معمولی رخ نمی‌دهد. این اتفاق از طریق یادگیری روش‌های انجام کار در حین تماشای کار دیگران و تدریجاً به عهده گرفتن وظایف قابل انجام است، یا زمانی که یک دستیار اول فیلمبردار دلایل کافی را برای استخدام آن فرد احساس کند یا زمانی که فرد اعتماد به نفس لازم را بدست بیاورد که می‌تواند برای شغل‌های دستیار دوم دوربین درخواست دهد. به عنوان یک فریلنس در این مرحله به شما بستگی دارد که آیا آماده هستید که برای سطح بعدی کارها درخواست دهید یا خیر.

بر اساس گفته‌های لاناس، یک دستیار دوم فیلمبرداری می‌تواند با کار در بخش دوربین و بررسی بخش‌های دیگر در یک مجموعه فیلمبرداری تجربه عملی مفیدی را دریافت کند. با کمک به ساخت دوربین، اجرای رسانه‌های دیجیتال و نگهداری از تخته نشان(کلاکت)، دستیار دوم دوربین در تماس با بسیاری از بخش‌های دیگر قرار می‌گیرد. او در هر لحظه در جریان اتفاقات است و به چیزهایی که رخ می‌دهد نظارت می‌کند.

کسب تجربه عملی به عنوان یک دستیار دوم دوربین مناسب است تا اطمینان حاصل شود که این بخش برای شخص مناسب است و همچنین بررسی بخش‌های دیگر برای دیدن اینکه علاقه شخص به جای دیگری بهتر می‌خورد.

لاناس می‌گوید: 'تقریباً در هر کاری اهمیت ارتباط اجتماعی وجود داشته است، زیرا شما حدوداً دوازده ساعت در روز با همکاران خود وقت می‌گذارید. مهارت در صحبت های کوتاه و حساسیت در مزاحمت دیگران امری بسیار مهم است.

'از نظر شخصی، به عنوان یک فرد درون‌گرا، باید یاد بگیرم چگونه با دیگران کار کنم. کار در مجموعه‌های فیلمبرداری فرصت خوبی برای تمرین برقراری ارتباط با دیگران است. در واقع، هرچه ارتباط شخصی بیشتری برقرار شود، فرصت‌های بیشتری برای کارهای بیشتر در آینده وجود خواهد داشت، که تجربه بیشتری را به دست می‌دهد و به شخص در پیشرفت حرفه‌ای خود کمک می‌کند.'

 

روش او همچنین برای استخدام اولیه در مجموعه نیز مناسب است. اگر کسی در یک مجموعه اجاره دوربین کار کند، میتواند از طریق مدرسه فیلم و تلویزیون ارتباط برقرار کند و دوستانی را بسازد، احتمالاً کسی به او فرصتی برای حضور در مجموعه را خواهد داد.

1-پاکسازی حضور آنلاین: مهم است که حضور آنلاین و رسانه‌های اجتماعی خود را پاکسازی کنید. اگر رئیس شما تصاویر مستی یا پست‌هایی که توهین آمیز هستند را ببیند، ممکن است از استخدام شما صرف نظر کند.

2-شرکت در محیط فیلمبرداری برای یادگیری تجربه مستقیم: بهتر است برای یادگیری تجربه‌ای مستقیم در محیط فیلمبرداری حضور یابید.

3-تهیه و به‌روزرسانی رزومه: رزومه تهیه کنید و آن را به‌روز نگه دارید. در صفحه فیسبوک TheBlackAndBlue.com راهنمایی‌هایی برای تهیه رزومه وجود دارد.

4-تمرین در نوشتن کاور لتر: تمرین در نوشتن کاور لترها را انجام دهید. وقتی برای یک شغل درخواست می‌دهید، این نامه می‌تواند تنها یک یا دو پاراگراف باشد.

5-تمرین در ارتباطات اجتماعی: تمرین در ارتباطات اجتماعی می‌تواند شغلی را بسازد یا نابود کند.

 

تجربه و مهارت‌ها

'کوررنگی می‌تواند مانعی باشد'، لاناس درباره مهارت‌های ویژه‌ای که برای تبدیل شدن به دستیار دوم دوربین لازم است، شوخی می‌کند. او ادامه می‌دهد: 'هیچ آزمون وکالتی یا مشابه آن وجود ندارد. مهمترین موضوع این است که با دوربینی که استفاده می‌شود آشنا باشید. قبل از ورود به محل فیلمبرداری، خوب است که کتابچه راهنمای آن را آنلاین مطالعه کنید و چندین آموزش را تماشا کنید. ممکن است موارد مختلفی وجود داشته باشد که نیاز به سازماندهی یا هدف خاصی دارند.'

دستیار دوم دوربین به یاری دستیار اول دوربین در حفظ تجهیزات کمک می‌کند. بنابراین، آنها باید ارتباط خوبی برقرار کرده و به تجهیزاتی که استفاده می‌شوند، توجه کنند. از آنجایی که دستیار دوم دوربین نزدیک‌تر به یک شغل سطح ورودی است، اگر تجربه عملی کمی داشته باشند، می‌توانند با درک خوبی از تجهیزات آن را تکمیل کنند.

لاناس می‌گوید: 'شخصیت یک دستیار دوم دوربین به تواضع و درک از ادبیات محل فیلمبرداری نیاز دارد.' وی توضیح می‌دهد: 'بسیاری از افراد ممکن است جاه طلب باشند و بخواهند به عنوان یک سینماتوگراف یا سایر شغلها کار کنند و به خود پسندی دچار شوند. آنها می‌توانند مستقیماً به کارگردان بگویند: 'چرا این کار را نمی‌کنیم؟' راهی سریع‌تر از این برای اخراج شدن از محل فیلمبرداری وجود ندارد.'

وظیفه یک دستیار دوم دوربین، دیدگاههای دیگران است. اگر مشکل مبرمی وجود داشته باشد، وظیفه دستیار دوم این است که به دستیار اول فیلمبردار اطلاع دهد و او این اطلاعات را به سلسله مراتب ارسال کند.' نگهداری از نگرش مثبت و درک سلسله مراتب در محیط فیلمبرداری بسیار حائز اهمیت است. با رعایت حد و مرزها، می‌توان شغل خود را حفظ کرد و برای آینده خود فرصت‌های بیشتری ایجاد کرد.


                                  

تصاویر خبر

آخرین اخبار

تصویر IMG دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ماراهنمای سایت