دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ما

دستیار دوم کارگردان

تصویر IMG
دستیار دوم کارگردان
شروع یادگیری
سرفصل ها

برگزارکننده: آکادمی ویکی آرت

تعداد درس ها: 0

مدت زمان دوره: secondsToTime(0)

ظرفیت:

تعداد خریداران: 1

شروع ثبت نام:

پایان ثبت نام:

تاریخ برگزاری از: 1403/01/18

تاریخ برگزاری تا: 1408/02/31

انتخاب مربی
20,000
مربی انتخاب شده شما:
مربی

مبلغ کل:

%

مبلغ کل:

شما قبلا در این دوره ثبت نام کرده اید جهت مشاهده دروس دوره بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

معرفی

نام های دیگر این شغل

2nd AD, Second AD

 

توصیف شغل

در حین کار به عنوان یک دستیار دوم کارگردان، هیچ دو روزی شبیه به یکدیگر نیست. گاهی اوقات یک دستیار دوم کارگردان ممکن است از مرحله پیش تولید تا پایان فیلم‌برداری در یک پروژه باقی بماند، اما گاهی اوقات وقتی که نیاز به تعداد زیادی نیروی کمکی باشد، یک دستیار دوم کارگردان فقط برای یک روز به مجموعه می‌آید یا حتی هنگامی که سایر نیازهای پشتیبانی مورد توجه باشد، دستیار کارگردان دوم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

سوزی دان اخیراً از موقعیت دستیار تولید در محل تولید به دستیار دوم کارگردان رسیده است. دان می‌گوید در بیشتر موارد، او برای یک روز استخدام می‌شود. دان همیشه تلاش می‌کند تا هرگونه محتوایی را که مورد نیاز است قبل از فیلم‌برداری در اختیار بگیرد.

'من چند بار اسکریپت را می‌خوانم و لیست شات‌ها را بررسی می‌کنم، برنامه زمان بندی را در برگه فراخوان بررسی کرده و خود را با محتوا تا حد امکان آشنا می‌کنم. همچنین دوست دارم نام افرادی را که در برگه فراخوان آمده‌اند بررسی کنم تا بتوانم آنها را به یاد بیاورم. دان می‌گوید 'شناختن نام‌ها به شما در جایگاه دوم کمک می‌کند.'

دان بر اهمیت رسیدن زود هنگام به مجموعه و دیدار با کارگردان اول و آشنایی با محیط کار تأکید می‌کند. او میگوید:'با مسئول فنی ارتباط برقرار کرده و برنامه کاری را دریافت کنید.'

سپس دان می‌گوید، 'با تیم تولید، امنیت و مدیریت لوکیشن‌ها دیدار کنید. مطمئن شوید که از هر نکته‌ای درباره فضای کاری مطلع شوید. آیا ورود به بعضی اتاق‌ها ممنوع است؟ آیا نمی‌توانید در برخی از مکان‌ها غذا بخورید؟ توالت‌ها کجا هستند؟ همچنین دوست دارم از کارگردان اول بپرسم که چه کارهای خاصی می‌توانم برای آسان‌تر کردن شرایط محیطی او انجام دهم و به حفظ سلامتی او کمک کنم (مانند نوشیدن آب).'

دان می‌گوید که بیشترین زمان خود را با بازیگران کار می‌کند و تضمین می‌کند که آنها به موقع به آرایش و لباس‌های خود بپردازند، غذا خورده و تمامی مدارک مورد نیاز را تکمیل کنند (همراه با مراقبت کامل از آن‌ها). او بسیار تأکید می‌کند که همیشه کیسه‌ای از لوازم (نسخه‌های اضافی اسکریپت، برگه‌های فراخوان، خودکار، نشانگرها و نوار نقاشی برای کمک به نشانه‌گذاری تغییرات لباس‌ها، روزها و ظاهرهای مختلف) در دست داشته باشید.

 

هر کاری که بتوانید برای کمک به پیشرفت صحنه اجرا انجام دهید. او تأکید می‌کند که 'همه چیز را یادداشت کنید، همه چیز را یادداشت کنید'.

 

 

چشم انداز حرفه ای

دستیاران اول و دوم کارگردان به طور معمول اولین افرادی هستند که به مجموعه می‌رسند و آخرین افرادی هستند که آن را ترک می‌کنند (همراه با کارگردانان و تهیه‌کنندگان). روزهای طولانی و استرس زیاد امری معمول است. وقتی که شما بخشی از تیم کلیدی برای حفظ جریان کاری هستید، خیلی چیزها ممکن است پیش بیاید. دان بر اهمیت مراقبت شخصی تأکید می‌کند.

او می‌گوید: 'تلاش می‌کنم در انتهای شب به یوگا بپردازم. این همیشه اتفاق نمی‌افتد، اما تلاش می‌کنم هر جور شده یوگا را در برنامه خود جا بدهم. این شغل سختی است. میانگین امید به زندگی دستیار اول کارگردان در مجموعه‌های تولید پایین‌ترین است. دستیاران دوم کارگردان هم شرایط بهتری ندارند. ما باید از خودمان مراقبت کنیم.' همچنین، این نکته ساده دان نیز بسیار قال توجه است: 'لطفاً آب بنوشید'.

 

مسیر شغلی

دان به سرعت از پست دستیار تولید به دستیار دوم کارگردان پیشرفت کرده است، اما این پیشرفت بدون تلاش زیادی اتفاق نیفتاد.

او می‌گوید: 'شما باید کارهای کوچک را در مجموعه‌های بزرگ و کارهای بزرگ را در مجموعه‌های کوچک بپذیرید. شما باید سخت کار کنید. شما باید هر کاری که ممکن است پذیرفته و هر بار تجربیات جدیدی را یاد بگیرید. با دستیاران کارگردان آشنا شوید، به آنها بگویید که علاقه‌مند به کار هستید. از آنها بپرسید که آیا می‌توانید در هر کاری به آنها کمک کنید. اگر با دستیاران کارگردانی که با آنها رابطه خوبی برقرار می‌کنید، آشنا شوید، از آنها بخواهید که به شما تجربیات کاری خود را نشان دهند. هنگامی که در خود اعتماد به نفس کافی را برای کار دستیار دوم کارگردان پیدا کردید وارد آن شوید.'

دان اهداف شخصی خود را فراتر از دستیاری دوم کارگردان میبیند، اما از تجربه کار در مجموعه‌های تولید به عنوان دستیار دوم لذت می‌برد و در آنجا به طور فوق‌العاده‌ای درباره فرآیند تولید می‌آموزد. او می‌گوید: 'برای من شخصاً همه چیز مفید است زیرا می‌خواهم در حرفه تولید تلویزیونی باشم.'

او ادامه می‌دهد: 'با دستیاری اول و دوم کارگردان میتوان همه چیز را درباره مجموعه‌های تولید یاد گرفت. این حرفه‌های کاری واقعاً 'مرز' بین تولید و خلاقیت را طی می‌کنند. این به من دیدی کامل از اینکه چگونه مجموعه‌ها عمل می‌کنند، چه نیازهایی در درون خود دارند و زمانبندی پروژه ها به چه صورتی است، میدهد.'

استخدام به عنوان دستیار دوم کارگردان ممکن است نامنظم باشد. همچنین برای توانایی شرکت در شیفت‌های یک روزه نیاز به برنامه‌ریزی زمانی انعطاف‌پذیر است. دان می‌گوید: 'به طور کلی، اگر بتوانم ماهانه 12-15 روز را در مجموعه حضور داشته باشم، می‌توانم هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنم، تجربه کاری کسب کرده و مقداری پول نیز پس انداز کنم.'

کار روی صحنه به عنوان دستیار دوم کارگردان همیشه هیجان انگیز است. او به ما یادآور می‌شود که دستیار دوم کارگردان با تقریباً همه افراد تعامل دارد. وی می‌گوید: 'با بسیاری از پرسنل مجموعه همکاری می‌کنم - بیشترین همکاری را با دستیاران کارگردان، هماهنگ‌کننده تولید، مدیر تولید، تهیه کننده خط (Line Producer) و نیز افراد رده بالای دپارتمانهابه ویژه در واحدهای آرایش/گریم و لباس دارم'.

او همچنین هشدار می‌دهد که کار دستیار دوم کارگردان همچنین یک کار پیمانی مستقل است، بنابراین باید مراقب باشید که هزینه مالیات را کنار گذاشته و یک حسابدار خوب و دستیار حسابداری تولید برای خود پیدا کنید.

به دنبال گروه‌های ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی بروید و آنها را دنبال کنید.

در هر پروژه ای که می‌توانید درخواست کار کنید.

رزومه خود را با انجام کار، حتی به صورت رایگان پر کنید.

با افرادی که در حرفه مورد علاقه شما هستند ملاقات کنید و از آنها کمک بخواهید.

 

تجربه و مهارت‌ها

دان تأکید می‌کند که مهارت‌های سازماندهی برای بقا در شغل دستیار دوم کارگردان بسیار مهم هستند: 'فکر می‌کنم ذهن دستیاران کارگردان به شیوه خاصی کار می‌کند. باید سازمان‌دهی شده و پیش‌بینی شده کار کنید. هر مشکلی که ممکن است بوجود بیاید را ببینید و پیش از وقوع آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.'

همکاری در تیم نیز بسیار ضروری است: دان میگوید: 'باید قادر باشید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید'. او همچنین اضافه میکند 'شما باید با بخش تحلیلی تولید در ذهن خود تفکر کنید و سپس با قسمت خلاق ذهنتان با کارگردان ارتباط برقرار کنید. باید ببینید کجا می‌توانند این دو همسو شده و برنامه‌ای را برای رسیدن به آن تهیه کرده و سپس آن را عملی کنید. نباید گیج شوید. باید آرام و پایدار باشید.'

همانطور که در بسیاری از شغل‌های دیگر در صحنه، استرس قسمتی از کار است، علاوه بر این، او همچنان توصیه می‌کند که گاهی اوقات باید بعضی چیزها را رها کنید. دان می‌گوید: 'باید حل‌کننده مشکلات باشید. تیم باید بیشترین برنامه‌ریزی را انجام دهد، اما باید آماده باشید که همه چیز را از ابتدا خودتان بسازید. خود شما باید بتوانید برنامه‌ای را از هیچ بسازید.'

 

 

آموزش

اگرچه بدون شک حضور در مدارس فیلم‌سازی می‌تواند به شما در تجربه‌ی کاری کمک کند، اما دان می‌گوید که در دستیاری دوم کارگردان، باید بتوانید هر کاری را که میتوانید گیر بیاورید و در هر مجموعه‌ای که می‌توانید حضور پیدا کنید: 'خودتان را در هر تولیدی که ممکن است، قرار دهید. صادقانه بگویم، شما هر چه بیشتر کار کنید بیشتر یاد خواهید گرفت. از افراد یاد بگیرید، در پروژه ها کار هر کسی را که می‌توانید ببینید و سعی کنید تا میتوانید از او یاد بگیرید.'

 

 

منبع:

https://www.careersinfilm.com/second-assistant-director/

 

بیشتر ...
بستن
نوع آموزش: آفلاین
مربی: خیر
گواهینامه:
گواهی آموزشی: خیر
تمرین:
خیر
سطح:
مقدماتی
دارای آزمون: خیر
ارائه دهنده مدرک آزمون:
آکادمی ویکی آرت آکادمی ویکی آرت
ارائه مدرک:
آکادمی ویکی آرت

مدرسین دوره

مدرس

تصویر IMG

eye

مربیان دوره

پیشنیاز های دوره

شغل های دوره

سرفصل های دوره

جلسات های ورکشاپ

سرفصل های بوتکمپ

نظرات کاربران

برای این دوره هیچ نظری ثبت نشده است.

سوالات متداول

عضویت و خرید

کلاس‌ها و مدرسین

آزمون ها و تمرین ها

برچسب ها

267063 برچسبی ثبت نشده است.

مربیان دوره

تصویر IMG دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ما