کپی رایتر دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
کپی رایتینگ، نوعی نویسندگی تجاری است که با بهرهگیری از قدرت کلمات و نوشتن، مخاطب را متقاعد و دعوت به اقدام میکند. به عبارتی کپی رایتینگ فرآیندی است که باعث افزایش آگاهی مخاطب شده و درنهایت با ایجاد تصویر ذهنی درست و منطبق با نیازهایش او را به اقدام کردن تشویق میکند. کپی رایتینگ، هنر و دانش تولید محتوای تبلیغاتی برای کسبوکارهای مختلف است. وظیفه اصلی کپی رایتر این است که بهقصد بازاریابی موثرتر و فروش بیشتر محصولات/خدمات، محتوای مفید و اثربخش تولید کند. کپیرایتر میبایست با بهرهگیری درست از کلمات، نظر مشتری را جلب کند و او را به یک رفتار مشخص ترغیب کند. نوشتن شعارهای تبلیغاتی برای رسانههای مختلف و همچنین کمپینهای بازاریابی از جمله وظایف این شغل است.
کمک به فروش بیشتر، تبدیل مشتری به تبلیغکننده، برندسازی
خلق تگلاین برای شرکت
خلق کانسپت و ایدهپردازی
نوشتن شعار برای کمپینها
نوشتن شعار تبلیغات محیطی (بیلبورد، استرابورد، ترانزیت، لمپوست، استند بک لایت و...)
نوشتن شعار تبلیغات مطبوعاتی (آگهی در روزنامه، مجله و...)
نوشتن شعار تبلیغاتی در رسانههای نقطه فروش (استند، مش، دنگلر، کانتر، استیکر، اس ام دی و...)
نوشتن سناریوی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
نوشتن شعار PPC banner و Fixed banner
نوشتن محتوای تبلیغاتی لندینگ پیج فروشمحور
نوشتن میکروکپی دکمه فراخوان (Call to action)
نوشتن تیتر تبلیغات همسان (Native ads)
نوشتن محتوای پیامک تبلیغاتی
نوشتن محتوای ایمیل تبلیغاتی
نوشتن شعار تبلیغات شبکههای اجتماعی
خلق و ویرایش کپی اصولی که دقیق باشد و بهخوبی در مورد آن تحقیق صورت گرفته باشد و مطابق با نیازهای مشتری/شرکت و ددلاینها باشد
صحبت با تیمهای داخل شرکت و خارجی برای آگاهی از نیازهای محتوایی آنها
آگاهشدن از جامعه هدف برای نوشتن کپی
تولید محتوا همسو و همراستا با لحن و ماموریت شرکت
همگامی و بهروز بودن با ترندها و چالشهای مشتریان صنعت
دقت و توجه بالا به جزئیات، هم در زمینه ویرایش کپیها و یکپارچگی سبک و هم در مورد لحن محتوا
خلق ایدههای ناب و اصیل که منجر به ارتباط موثر شود
درک تفاوتهای میان سبکهای مختلف زبانی که اهداف مختلف بازاریابی را آشکار کند
توسعه و حفظ صدای روشن و یکپارچه برند
بدست آوردن نیازهای مشتری و جامعه هدف از طریق تحقیقات آنلاین، بررسی تحقیقات موجود، مصاحبه با متخصصین و ملاقاتهای فردی
استفاده از اصول سئو برای غنای بیشتر کپی
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.