مدیر برند دیجیتال دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
مدیر برند دیجیتال، مسئولیت تجارب مصرفکننده دیجیتال را در کل شرکت و عملکرد شرکت بر عهده دارد. به بیان دیگر، وی فردی است که با دانش و تجربه برندینگ و شناخت کافی از کانالهای دیجیتال مارکتینگ، به رشد و ارتقای برند در بازار کمک میکند. او وظیفه تبدیل فرایند سنتی مدیریت برند فیزیکی به فضای دیجیتال با بهرهبرداری تخصصی از بستر اینترنت را بر عهده دارد. مدیر برند دیجیتال با رصد بخشهای دیجیتالی که به سرعت در حال تغییرند، مانند برنامههای تلفن همراه، رسانههای اجتماعی و بازاریابی مبتنی بر اینترنت، به سازمان کمک میکند تا برند خود را رشد دهد و مصرفکنندگان قدرت شناخت بیشتری از برند را داشته باشند. نظارت کامل بر عملکرد کل سیستم دیجیتال مارکتینگ شرکت جهت حصول اطمینان از هماهنگی برنامهها و عملکردهای برندینگ آفلاین و آنلاین به صورت یکپارچه و هم راستا با اهداف برند از وظایف اصلی مدیر برند دیجیتال است.
وظایف
تعیین دقیق اهداف و پیامهای اصلی برند برای برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ سازمان
تدوین برنامه سالانه برند و اجرای آن
تدوین استراتژی برند، از جمله تعیین راهنماهای سبک، دستورالعملهای برند، دید تجاری و ارزش پیشنهادی برای کوتاهمدت و بلندمدت
یکپارچهسازی تمام عناصر برندینگ سازمانی، برندینگ محصول، برندینگ اینترنتی، تبلیغات و بازاریابی محلی و اینترنتی کسب و کار
پیشبینی و تخصیص منابع از جمله بودجه و نیروها به اهداف و برنامههای دیجیتال مارکتینگ
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه متنی، صوتی و تصویری در راستای اهداف برند
کشف فرصتهای جدید آگاهسازی برند مانند کانالهای رسانههای اجتماعی، برنامهها، قالبهای تبلیغاتی و غیره
انجام تحقیقات بازاریابی درباره مخاطبان هدف و مشتریان آنلاین سازمان
برنامهریزی برای بهکارگیری انواع تکنیکها جهت قرار دادن برند در مقابل مخاطب، تکنیکهایی نظیر دوباره پیامدهی، تحلیل رفتار بازدیدکننده و تحلیل محتوای سایت و…
برنامهریزی برای بهاشتراکگذاری دانش در مورد برند و داشتن تعامل دائم با مشتریان
برنامهریزی برای انتقال درست و شفاف وعده اصلی برند (Brand Promise) به تمامی ذینفعان دیجیتال مارکتینگ سازمان و یکپارچهسازی (Integrated) همه فعالیتهای مجازی حول محور آن
اجرا و تحول استراتژی رسانههای اجتماعی سازمان را بر اساس عملکرد و نیازهای نوظهور شرکت / مصرفکننده. این موضوع شامل موارد زیر است؛ اما محدود به آنها نیست: نقش کانال، استراتژی محتوا و توسعه پرسونا
همکاری در برنامهریزی و اجرا، توسعه کمپینهای مارکتینگ و برندینگ سازمان، محصولات یا خدمات آن پیادهسازی و کنترل دقیق فرایند اجرای برنامهها
ارائه شفاف و مشخص درخواستها و اطلاعات مورد نیاز در مورد اهداف و استراتژیهای برند به بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ
حصول اطمینان از داشتن خلاقیت و ایدههای نو در معرفی برند
مدیریت برقراری ارتباط با کانالهای تبلیغاتی
مدیریت بودجه و مخارج کمپینهای برندینگ
درک ویژگیهای محصولات خود، تحقیق در مورد رقبا و کشف راهکارهای آنها برای یافتن شکاف در صنعت و تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغات برای برند بر این اساس
نقشآفرینی در مدیریت پروژهها و کمپینهای دیجیتال
همکاری و هماهنگی کامل با روابط عمومی، برای داشتن درک روشنی از اهداف، برنامهها و پیامهای برند
حصول اطمینان از اینکه اهداف و پیامهای تعیینشده برای تمام برنامههای دیجیتال مارکتینگ سازمان با اهداف کلی برند همسو هستند
ارائه گزارش به مدیر برند و مدیران ارشد در مورد تحقق اهداف برندینگ دیجیتال
سنجش میزان اثربخشی برنامههای دیجیتال مارکتینگ بهوسیله محاسبه KPIهای مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.