دنیای بازاریابی آنلاین دارای بخشهای مختلفی است که میتوان گفت اکثریت تجارتها شناخت درستی از آنها ندارند. یکی از این بخشها نوعی بازاریابی با عنوان بازاریابی تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click میباشد که در صنعت بازاریابی دیجیتالی آن را PPC مینامند. با یک تعریف ساده میتوان گفت که بازاریابی با تبلیغات کلیکی یا پرداخت بهازای کلیک راهی برای استفاده از موتورهای جستجو، وب سایت های خبری و پربازدید بهمنظور کسب ترافیک از طریق کلیکهای کاربران بهصورت تبلیغات است. از بارزترین مثالهای موجود برای تبلیغات کلیکی، تبلیغات اسپانسری گوگل در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است. متخصص تبلیغات کلیکی مسئولیت عملیاتی کردن و پیادهسازی استراتژیهای حوزه پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را بر عهده دارد. از جمله مهمترین وظایف این شغل میتوان به برگزاری و بهینهسازی کمپینهای PPC، اجرای انواع تبلیغات کلیکی، سنجش مداوم تاثیر کمپینها و تیلبغات انجامشده با ارائه گزارشهای تحلیلی از شاخصهای کلیدی عملکرد اشاره کرد.
وظایف
اجرای تبلیغات کلیکی بنری
اجرای تبلیغات همسان-کلیکی
اجرای تبلیغات کلیکی اینستاگرام و تلگرامی
اجرای تبلیغات کلیکی ویدئویی
اجرای تبلیغات کلیکی پیامکی
مشارکت و همکاری در طرحریزی استراتژیهای مختص هر کانال تبلیغاتی از جمله، تبلیغات گوگل ادوردز (Google AdWords) ، بینگ (Bing)، شبکههای وابسته و تبلیغات پرداختی در شبکههای اجتماعی و ...
تنظیم و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی منطبق با تغییرات بازار
برنامهریزی، خلق و مدیریت کمپین PPC با استفاده از روشهای مختلف
رصد و ارزیابی عملکرد کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی منظم هفتگی و ماهانه شامل ترندها، اهداف، فرصتها و سایر عملکردها به مدیران بالادستی
همگامی و بروز بودن با موتورهای جستجو و ترندهای PPC و SEM
تست و ارزیابی کپیهای تبلیغاتی، صفحات فرود و تمام قیف بازاریابی
سنجش تاثیر کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی از شاخصهای کلیدی عملکرد (نرخ تبدیل، CTR، هزینه هر لید، کیفیت لید و ...)
جمعآوری اطلاعات مربوط به لیدها و مخارج تمام برنامهها جهت سریعتر شدن روند رسیدن به اهداف
جمعآوری و آنالیز اطلاعات مربوط به عملکرد تبلیغات و همچنین شناخت ترندها و دورنمای صنعت
مشارکت در اجرای تست A/B برای کپی، استراتژی پیشنهاد قیمت، کلمات کلیدی، تقسیمبندی مخاطبان، تصاویر و …
سرچ کلمات کلیدی و آگاهی یافتن از اینکه مشتریان چگونه برای هر محصول یا خدمت سرچ میکنند
نظارت و مشارکت در طراحی صفحههای فرود تبلیغات، جهت جذب هرچه بهتر مخاطب
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.