متخصص پرورش لید یک بازاریاب حرفهای است که در پرورش لید/سرنخ فروش/مشتری راغب با هدف تبدیل لیدهای فروش به مشتری تخصص دارد. او مسئول رسیدگی به کلیه ترافیکهای ورودی، تبدیل این ترافیک به لیدهای جدید و ارائه فعالیتهای گزارشدهی منظم است. تدوین و طراحی استراتژی تولید لید برنامه/کمپین، اهداف و پارامترها و تعریف بهترین شیوهها، استانداردها و فرایندها را برای کنجکاو کردن افراد بیشتر در مورد کسب و کار یا محصولات و خدمات و دستیابی به جذب موفق مشتری و فرصتهای تبلیغاتی بیشتر برای مشتریان مهمترین مسئولیت متخصص پرورش لید است. همچنین، سنجش KPIهای مناسب و ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق به مدیران بالادستی از دیگر وظایف متخصص پرورش لید است.
وظایف
تعریف استراتژیها و فرایندهای جریان لید در هماهنگی با تیم بازاریابی و تیم طراحی محصول و خدمات
تعیین و دستهبندی مخاطبان هدف براساس سطح تعاملات آنها با استراتژیهای تمایل به خرید، پرسوناها، استراتژی ترغیب "ترغیب به انجام یک کار توسط کاربر"، و معیارهای جمعیتی و تعاملهای تکمیلشده
برنامهریزی برای بهینهسازی ارتباط با سرنخهای فروش/ مشتریان راغب در تمامی قیف فروش
انجام تحلیل جامع بر روی ورودیهای لید جمعآوریشده به کسب و کار با استفاده از ابزارهای مناسب نظیر UTM
تجزیه و تحلیل و تفسیر اینکه چه رفتارها و الگوهایی باعث جذب موفق مشتریان میشوند و بهوسیله این الگوها و رفتارها احتمال بیشتری برای حفظ مشتریان توسط شرکت وجود دارد
تجزیه و تحلیلهای حلقه بسته برای درک معیارهایی که فعالیت بازاریابی درونگرای سازمان را به مشتری تبدیل میکند و بهطور مداوم فرایند ما را برای تبدیل لید به مشتری اصلاح کند
مشارکت در تعیین اهداف برگزاری کمپینها
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه و کپیرایتینگ برای اثربخشی بیشتر در کمپینها
مشارکت در انتخاب بهترین کانالهای تبلیغاتی با توجه به اندازه کسب و کار و کاوش سایر کانالهای دیجیتال و رسانههای جدید (شبکههای وبلاگ، تبلیغات بومی)
تنظیم و بهینهسازی اهداف گوگل آنالیتیکس و تگمنیجر و پیکسلهای ردیابی و تبدیل
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و گزارش تأثیرات آنها بر آینده صنعت و تبدیل آنها به توصیههای عملی و کاربردی
ارائه گزارشهای منظم و مستمر همراه با تجزیه و تحلیل دادهها میزان اثربخشی و بازگشت سرمایه کمپینها
حصول اطمینان از بازگشت مناسب سرمایه در کمپین و اندازهگیری مستمر نتایج آن و انجام آزمایش A/B و بهینهسازی ROI و تحلیل بازگشت هزینه تبلیغات
تهیه گزارشهای تحلیلی از اقدامات انجامشده با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
همکاری در تهیه تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
همکاری با تیم محتوا و ارائه درک درستی از دادهها
کپیرایتینگ، آزمایش و بهینهسازی مداوم تبلیغات
کمک و همفکری در طراحی Landing page جذاب با رابط کاربری آسان
آنالیز روند کمپین های برگزار شده و مناسبسازی آن با رفتار کاربر
بهینهسازی اتوماسیون بازاریابی و فرایندهای پرورش لید را از طریق ایمیل، محتوا، صفحات فرود و کانالهای رسانههای اجتماعی بهینه
همکاری با تیم محتوای برند برای شناسایی و تولید محتوای مورد نیاز دستگاههای تبلیغاتی (گزارشهای رسمی، داستان موفقیت، صفحات وب، وبینارها و غیره)
مستندسازی فرایندها، برنامهها، رویههای پرورش لید MAP و ادغام با سایر سیستمها
همکاری نزدیک تیم بازاریابی و فروش برای درک بهتر سفر مشتری و مشخص کردن درست تمام نقاط تماس
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.