متخصص بازاریابی محتوا دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و به شکل مداوم تمرکز دارد و هدف آن جذب مخاطبان مشخص، حفظ آنها و در نهایت سودآوری در کسب و کار است. کارشناس محتوا مسئولیت مدیریت فرایند تولید، ویرایش، انتشار، بازانتشار و ترویج اثربخش محتوای مناسب و کاربردی سازمان را بر عهده دارد. علاوهبر این، وظیفه بهروزرسانی و بهینهسازی محتواهای قبلی که در سطح کیفی مطلوبی نیستند و حذفکردن پستهای تاریخگذشته را نیز بر عهده دارد. مدیر محتوا میبایست به تمامی اصول سئو، نگارش فارسی، ترند محتوای روز وب، اصول بصری، تخصیص درست و بهینه منابع و... مسلط باشد.
تهیه خط مشیها و سیاستهای کلان بازاریابی محتوایی بر اساس استراتژی های سازمانی
تأیید برنامههای عملیاتی کوتاهمدت و بلندمدت، پیگیری سیر مراحل تصویب آن بهمنظور جذب مشتریان بالقوه و نگهداشتن مشتریان فعلی
طراحی تقویم محتوایی جهت تقسیم وظایف و تحویل کار بهموقع و پیگیری سیر مراحل تصویب آن.
نظارت بر فرایند تهیه بودجه و برآوردهای انجامشده جهت هزینههای بازاریابی محتوایی
تأیید دستورالعملها و روشهای اجرایی و همسوسازی برنامههای محتوایی با مأموریتها و اهداف تعیینشده
تعیین استانداردهایی برای حصول اطمینان از اینکه تمام محتوای تولید شده حول محور استایل، کیفیت و لحن و صدای برند هستند و متناسب با برنامههای ازپیشتدوینشده بهروز شدهاند
ارائه پیشنهادهای درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه بازاریابی محتوایی
مدیریت (بررسی و تجزیهوتحلیل) و توسعه کمپینهای بازاریابی
نظارت بر فرایند مدیریت اجرایی و شرکت در نمایشگاههای مرتبط
شناخت تمامی رسانههای جذب کاربر (دیجیتال و غیر دیجیتال)
نظارت بر برنامهریزی، تولید، ویرایش، انتشار و ترویج محتوای جذاب و مؤثر برای مخاطب
اطمینانداشتن از اینکه عملکرد سایت، تاکتیکهای سئو و مدیا از نظر محتوایی بهصورت مداوم توسط تیمهای همکار بهینهسازی میشوند
حصول اطمینان از افزایش لیدهای جدید از جمله لیدهای با کیفیت بازاریابی، بهوسیله تبدیل ترافیک سایت از طریق CTA، لندینگ پیج، و تولید محتوا برای لیدها
هدایت اجرای برنامهها و پلنهای موجود و همچنین خلق ترندهای جدید ارزیابی، بازخورد و اصلاح
حصول اطمینان از بهینهشدن محتواها براساس مفاهیم SEO
نظارت بر اشتراکگذاری محتوا از کانالهای مختلف در جهت حضور مؤثر در فضای آنلاین
نظارت بر فرایند جمعآوری و آنالیز دادهها و اتخاذ تصمیمهای لازم برای تهیه برنامههای اصلاحی بر اساس آنها
مدیریت فرایند برنامهریزی و کاربرد برنامههای مبتکرانه و جذاب
برقراری ارتباط و برگزاری جلسات منظم فرابخشی با سایر حوزههای کسبوکار جهت همسو سازی و دریافت بازخوردها از سایر واحدها
استخراج تمام ابتکارعملهای محتوای بازاریابی (هم محتوای داخلی و هم محتوای خارج از بیزینس) را از طریق پلتفرمها و فرمتهای چندگانه رصد میکند تا میزان فروش، وفاداری (Engagement)، حفظ مشتری، لیدها و رفتارهای مثبت مشتری
حصول اطمینان از اینکه محتواها با ویژگیهای برند همسو و مطابق باشد
نظارت، هدایت و راهبری کلان تیم حوزه محتوا
تعیین نقاط مورد نیاز برای Pivot (چرخش) محتوایی و تغییر مسیر استراتژیک در حوزه محتوا، برای هماهنگ شدن مسیر حرکت گروه محتوا با سایر بخشهای سازمان
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.