متخصص بازاریابی اینفلوئنسری دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از زیرمجموعههای ارتباطات بازاریابی یا Marketing Communications است. در این شیوه، کسب و کارها میکوشند افرادی را بیابند که بر تصمیم و رفتار مشتریانشان تأثیر میگذارند. سپس به کمک آنها اطلاعات محصول خود یا هر نوع پیام دیگر را که میتواند منجر به رفتارهای مطلوب (مثلاً خرید محصول یا ترویج یک رفتار فرهنگی) شود برای مخاطبان واقعی خود ارسال میکنند. مشارکت در شناسایی مناسبترین اینفلوئنسر برای کسبوکار، برقراری ارتباط با آنها و پیادهسازی کمپینهای بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای منتخب ازجمله وظایف متخصص اینفلوئنسر مارکتینگ است. اجرای صحیح استراتژیهای تأثیر گذار با هدف افزایش اعتبار برند، افزایش میزان فروش محصولات و ... و همچنین سنجش KPIهای مناسب و ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق به مدیران بالادستی از دیگر وظایف متخصص اینفلوئنسر مارکتینگ است.
مشارکت در تعیین اهداف برگزاری کمپین
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه برای بهرهبرداری در کمپینها
تهیه فهرست و بانک دقیق و بهروزی از اینفلوئنسرها
مشارکت در تهیه چشمانداز و دورنمای اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت
ارائه درخواستها و اطلاعات شفاف و مشخص مورد نیاز از کمپین به اینفلوئنسر
مشارکت در انتخاب اینفلوئنسر مناسب (مگا، ماکرو یا میکرو) با توجه به اندازه بیزینس
حصول اطمینان از داشتن خلاقیت و ایدههای نو در اینفلوئنسر مارکتینگ
انجام امور اجرایی مربوط به برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها
آزمایش انواع روشهای جدید و مبتکرانه اینفلوئنسری در تمام پلتفرمهای دیجیتال
شرکت در رویدادهای مرتبط بهمنظور شبکهسازی و اهداف تجاری
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و گزارش تأثیرات آنها بر آینده صنعت
ارائه گزارشهای منظم و مستمر از مخارج کمپین
حصول اطمینان از سودآوری کمپین و پیگیری مستمر در خصوص ددلاینها و مهلتهای اصلی انجام امور کمپین
ارائه گزارش به مدیران بالادستی در مورد درآمدهای فروش حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق برگزاری کمپینها
سنجش میزان اثربخشی کمپینها بهوسیله محاسبه اینگیجمنت ریت و سایر KPIهای مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی از اقدامات انجام شده با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
تهیه تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.