متخصص بازاریابی شبکه های اجتماعی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
متخصص شبکههای اجتماعی مسئولیت پیادهسازی سیاستها و استراتژیهای حوزه شبکههای اجتماعی را بر عهده دارد. انتشار و رصد انواع محتوا، اجرای کمپینهای حوزه شبکههای اجتماعی، پاسخدهی به نظرات کاربران و مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربران از جمله وظایف اصلی این شغل است. همچنین به عنوان ادمین نقش اصلی اداره شبکههای اجتماعی را نیز بر عهده دارد؛ او مسئول نگهداری، توسعه و اداره شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای اجتماعی سازمان است. ادمین شبکههای اجتماعی به عنوان مغز متفکر در پشت صحنه اکانت پلتفرمهای شبکههای اجتماعی یک سازمان عمل میکند. این شخص میبایست با اصول طراحی گرافیک، برطرف کردن ایرادها و نواقص، تولید محتوا، اخد و درج تبلیغات آشنایی داشته باشد. مهمترین وظیفه ادمین، حصول اطمینان از درست کار کردن شبکههای اجتماعی است.
مذاکره و ارتباط با سایر رسانههای دیجیتال و سوشالها
تدوین و پیادهسازی انواع استراتژی در محیط سوشال مدیا از طریق انجام تحقیقات رقابتی، تعیین بستر، معیارسنجی، پیام رسانی و شناسایی مخاطب
ارسال کامنت در صفحات دیگر شبکههای اجتماعی و مرتبط با برند برای برای تعامل بیشتر
تدوین تقویم انتشار محتوا و برنامه به اشتراکگذاری مطالب
بهبود مستمر با دریافت و تحلیل دادهها و معیارهای اجتماعی مناسب، کسب بینش مناسب و استفاده از بهترین رویهها و سپس اقدام براساس این اطلاعات
پاسخ به شکایات و سوالات مخاطبان در طول شبانهروز
ایجاد و انتشار محتوای مرتبط، اصلی و با کیفیت بالا (برای کلیه کانالها و تبلیغات)
کمک به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی و توزیع آنها در شبکههای اجتماعی
آماده کردن گزارشهای مبتنی بر عملکرد کمپینهای بازاریابی برای مدیریت بالادست
رصد و بهروزرسانی پیجهای مرتبط در هر پلتفرم شبکههای اجتماعی برای اینکه مطمئن شویم بالاترین حد کمال ممکن در محتوای شرکت وجود دارد
رصد دادهها و شاخصهای شبکههای اجتماعی مشابه باهم، مشخص کردن بهترین تکنیکها و استفاده از اطلاعات بهدستآمده برای ارتقای بازاریابی برند
بهکارگیری و اجرای استراتژیهای شبکههای اجتماعی برای کمپینهای چندگانه که باعث ایجاد آگاهی از برند، ترافیک درونگرا و پذیرش محصول میشود
توسعه و اجرای بهینهسازی شبکههای اجتماعی (SMO)
همگام بودن با ترندهای روز شبکههای اجتماعی و بهترین تکنیکها
بازبینی و تثبیت روزانه محتوا
مدیریت ارتقای محتوای ماهانه
کمک به مدیریت بحران، بازخوردها و گزارشهای بد و اخبار منفی
ایجاد و حفظ صفحات و پروفایل شبکههای اجتماعی شرکت
اداره کردن محتوای تولید شده بهوسیله کاربر منطبق بر سیاستهای شرکت
پیگیری و بررسی گزارشهای آماری برای رسیدن به یک دید کلی در مورد آمار و کارایی و اثربخشی، همچنین بهرهبرداری کردن از این اطلاعات برای تاثیر گذاشتن روی نتایج آتی
پیگیری و کمک به برقراری دیالوگ میان کاربران
هدایت طراحی پروفایلهای شبکههای اجتماعی
همکاری با تیمهای دیگر برای ارتقای ثبات و پایداری برند
رصد فعالیتهای رقبای کارفرما در شبکههای اجتماعی
بهبود و ارتقا تعامل مخاطبان و ارتقا کمپینهای شبکههای اجتماعی
مدیریت حجم بسیاری از پستهای روزانه شبکههای اجتماعی
برقراری ارتباط با دنبالکنندگان برند در شبکههای اجتماعی، ازجمله پاسخ دادن به سوالات در بازههای زمانی منظم
توسعه و مدیریت برنامههای موثر در شبکههای اجتماعی و شرکت در رویدادهای موثر
ارتقا و بهبود مداوم از طریق به دست آوردن و آنالیز دادهها و شاخصهای آماری، چشماندازها و تکنیکهای بهتر و عملکرد براساس اطلاعات