دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ما

فیلتر

شغل ها (صفحه مشاهده شغل) 1402 شمسی 80,000,000 120,000,000 200,000,000 2023 میلادی 45,000 65,000 87,000

متخصص بازاریابی دیجیتال

درباره شغل

متخصص بازاریابی دیجیتال دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

معرفی

متخصص دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، کسی است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین، در جهت اهداف بازاریابی و برندینگ سازمان، فعالیت‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات دیجیتال را انجام می‌دهد. این کارشناس یا در همه شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ دانش عمومی دارد، یا علاوه‌بر داشتن دانش عمومی در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، در یک یا چند شاخه محدود هم دانش عمیق‌تر و تجربه کاری بیشتری دارد. او تلاش می‌کند که راهبردهای شرکت با اهداف و برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ همسو باشند. همچنین، او فردی است که مهارت‌های بالای تخصصی در زمینه‌ مارکتینگ آنلاین دارد و می‌داند چگونه مشتریان را در مسیری پیش ببرد که کسب و کار می‌خواهد. نکته مهم: مشاغل متخصص، مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ از جمله مشاغل مولتی تسک (چندوجهی) یا T-shape هستند که فرد تسلط خوبی بر بخش‌های مختلف حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد؛ اما فقط در یک یا چند حوزه آن به صورت عمیق دانش، مهارت و تجربه اجرایی اثبات‌شده دارد.


وظایف


داشتن شناخت کامل از جامعه‌ بازار هدف کارفرمایان و ارائه‌ برنامه‌های اجرایی‌ با توجه به این شناخت


حرکت بر روی برنامه بازاریابی دیجیتال سازمان همراه با راه‌حل‌های پیشنهادی ازجمله سفر مشتری، شرکا، مدل‌های بیزنس، فرایندها


ارائه‌ مشاوره درخصوص اندازه‌گیری پارامترها، آنالیز و نحوه‌ برگزاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ


استفاده از ابزارهای تحلیل داده؛ ازجمله گوگل آنالیتیکس برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها و بهینه‌سازی کمپین‌ها با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده


بررسی و تحلیل روش‌های بازاریابی کنونی شرکت (سئو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ …) و ارائه‌ پیشنهادهایی به‌منظور بهبود و ارتقای وضعیت فعلی


مشارکت در خلق استراتژی SEM/PPC برای شرکت؛ ازجمله کلمات کلیدی سرچ و تحلیل داده، کمک به بازبینی کمپین‌های SEM/PPC و ارتقا و بهینه‌سازی عملکرد این کمپین‌ها


ارائه‌ پیشنهادهای عملی برای مدیریت و بهینه‌سازی بخش‌های کمپین‌های مارکتینگ اینترنتی؛ ازجمله استراتژی کلمات کلیدی، قیمت‌های پیشنهادی مناقصه/مزایده، توسعه‌ تبلیغات و تست آن، هزینه به‌ازای هر تبدیل، هزینه به‌ازای هر کلیک و ...


ارائه‌ پیشنهاد محتوای جدید برای وب‌سایت‌ها در صورت لزوم


رصد، پیگیری و به اشتراک‌گذاری مستمر و مداوم ترندها، پیشرفت‌های صنعت و به‌روزرسانی الگوریتم‌های حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ


ارائه‌ پیشنهاد برای بازبینی تکنیک‌های سئو به‌منظور تشخیص مشکلاتی که روی عملکرد موتور جستجوی شرکت اثر دارند


ارائه‌ مشاوره جهت طراحی سایت به نحوی که مفید و کاربرپسند باشد


بررسی و آنالیز جزئیات کار رقبا؛ ازجمله ویژگی‌ها، سهم بازار، قیمت‌گذاری و محصولات ارتقایافته و بهینه‌شده


نوشتن و ارائه‌ گزارش دقیق، همراه با جزئیات در مورد یافته‌های سرچ‌ها و تحلیل‌ها برای خلق استراتژی دقیق و درست بازاریابی محتوایی


هماهنگ و همسوکردن سئو، سوشال مدیا و تیم محتوا


اندازه‌گیری، آنالیز و برگزاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ


تعیین سنجه‌های کلیدی عملکرد (KPI)های کانال‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ و پایش آن‌ها


بهبود تعامل و ارتباط مشتریان از طریق اجرای کمپین‌های خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی


ارائه و توسعه‌ رویکرد برای تعیین و ارزیابی توانایی‌های دیجیتال مارکتینگ (تجارت الکترونیک، تحلیل داده، CRM و سوشال)


ارائه‌ گزارش هفتگی با تحلیل عملکرد کمپین‌های سرچ پولی همراه با توصیه‌هایی برای ارتقا و بهبود این کمپین‌ها


هدایت سرچ کلمات کلیدی همراه با برآورد CPC و توسعه‌ پورتفولیوی کلمات کلیدی


ارزیابی متد بازاریابی فعلی؛ مانند متد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سئو و ایمیل مارکتینگ و استفاده از آن برای خلق متدهای بازاریابی موثر


هماهنگ کردن محتوای پلتفرم‌های مختلف؛ ازجمله بلاگ و صفحات فرود وب‌‌سایت‌ها، استفاده از سئو برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تمام محتواها متناسب با معیارهای سرچ هستند و رتبه‌بندی سایت را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا می‌برند


محاسبه‌ نرخ بازگشت هزینه‌ تبلیغات ROAS و مقایسه‌ آن با میانگین صنعت


ارزیابی استراتژی فعلی دیجیتال مارکتینگ و ارائه‌ پیشنهادهایی برای بهبود آن


تعیین فرصت‌های جدید برای ترغیب درگیری بیشتر مشتریان


بازبینی سئو (مسئولیت انجام تمام کارهای سئو به عهده‌ او نیست؛ ولی بازبینی سئو با اوست)


تهیه پایگاه داده اطلاعات مورد نیاز و استفاده‌شده در کلیه فعالیت‌های بازاریابی و تحلیل آن در قالب بازاریابی پایگاه داده‌ (database marketing)


طراحی، ساخت و حفظ ماهیت حضور در شبکه‌های اجتماعی


شناخت ترندهای جدید دیجیتال مارکتینگ دنیا و بهینه‌سازی کلیه فرایندها بر اساس این ترندها


همکاری با تیم‌های داخلی سازمان برای طراحی صفحات فرود و بهینه‌سازی تجربه کاربری


توسعه و مدیریت کمپین‌های مربوطه


تحقیق و آنالیز خواسته‌ها و نیازهای مشتریان


استفاده از طیف وسیعی از تکنیک‌ها؛ شامل جستجوی پرداخت، SEO و PPC


مدیریت برند آنلاین و کمپین‌های محصول برای افزایش آگاهی برند


برنامه‌ریزی و کنترل بودجه بازاریابی دیجیتال


بررسی فناوری‌های جدید و حفظ شرکت در خط مقدم پیشرفت در بازاریابی دیجیتال


بررسی ایمیل‌های محصولات برای اصلاح و بهبود قالب HTML/CSS، ایجاد و بهبود صفحه‌‌های فرود سایت


همکاری با تیم خلاقیت برای توسعه‌ منابع به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها


همکاری برای خلق تمام محتواهای دیجیتالی؛ مانند محتوای وب، بلاگ، مطلب مطبوعاتی و پادکست، اینفوگرافیک و ویدئو


نظارت بر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌


همکاری با تیم‌های مارکتینگ، فروش و توسعه‌ محصول


حمایت و پشتیبانی کردن از تداوم، وضوح و ثبات پیام‌رسانی و استراتژی محتوا در هر سطحی از شرکت

استخدام شو همین الان شروع کن شرایط کاری: دورکاری / پاره وقت / تمام وقت

ویدویی معرفی شغل

T-Shape مهارتی

T-Shape چسیت؟
تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این تگ در این مکان تگ تگ در این

مهارت های سخت

مهارت های نرم

دوره ها

دوره های شغلی

CuBase مدیریت وب سایت
تصویر IMG دوره‌هادوره های شغلیآکادمی‌هااشتراکسوالات متداولاستعلام مدرکدرباره ما