متخصص بازاریابی ایمیلی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین است. یک کمپین بازاریابی ایمیلی قدرتمند می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل مشتریان جدید و قبلی شما شود. یک متخصص بازاریابی ایمیلی با طراحی یک کمپین ایمیلی از مشتریان و سرنخ های فروش می تواند نقش بزرگی در افزایش فروش و رشد کسب و کارها ایفا کند. از همین رو استخدام متخصصان بازاریابی ایمیلی امروزه اهمیتی بسیار بیشتر از پیش پیدا کرده است. مهمترین وظیفه متخصص ایمیل مارکتینگ اجرا و پیادهسازی کمپینهای ایمیلی است. علاوهبراین، متخصص این شغل میبایست بهصورت مستمر فرایند برگزاری کمپین را رصد کند و ضمن رفع مشکلات، گزارشهای تحلیلی از نتایج بهدستآمده را برای مدیران بالادستی فراهم کند. ارائه پیشنهاد و استفاده از بستر مناسب برای ارسال و دریافت ایمیل و همچنین طراحی ایمیل نیز از جمله وظایف مهم متخصص ایمیل مارکتینگ است.
مشارکت در برنامهریزی و توسعه استراتژیهای کلان بازاریابی ایمیلی شرکت
تعیین نیازهای کلی محتوای کمپینها و همچنین منابع محتوایی برای ارائه پیشنهاد به تیم تولید محتوا
همگامی و همراهی با بنچمارکها و ترندهای روز بازاریابی و صنعت
راهاندازی و اجرای کمپینهای ایمیلی
نظارت بر انجام صحیح برنامههای خودکار ایمیلی
حصول اطمینان از اینکه پیام مارکتینگ به مشتریان بهوضوح و بهدرستی منتقل شده است
بررسی دقیق ایمیلها و ویرایش آن از نظر وضوح و رسایی، درستی دستور زبان و دیکته واژگان
حصول اطمینان از اینکه در محتوای ایمیل از گرافیک خاص، برانگیزاننده و با جزئیات دقیق استفاده شده است
حصول اطمینان از اینکه طرح و فرم کلی ایمیل بهینه است و کاربر جذب آن خواهد شد
ساختن بانک داده ایمیلی
استفاده از دکمه فراخوان به اقدام ترغیبکننده در ایمیل
بهرهبرداری از دادههای آماری و گزارشهای مربوط به کمپینهای ایمیلی قبلی
حفظ و نگهداری، منسجمکردن و حفظ امنیت دادهها
تهیه تقویم برای انتشار و تحویل ایمیلها
بررسی و پیگیری جهت رفع مشکلات تحویل و رسیدن ایمیل به مخاطبان
اجرای تست A/B از نظر بررسی موضوع، خلاقانه بودن، پیشنهادها و …
سنجش KPIهای مناسب از برگزاری کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی برای مدیران بالادستی
ارائه گزارش به مدیران بالادستی در مورد درآمدهای فروش حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق ایمیل
حصول اطمینان از اینکه ایمیلها هم روی رایانههای دسکتاپ و هم در دستگاههای تلفن همراه قابل دسترسی و کاربردی باشند
آشنا بودن با خواستههای مشتریان و تصویر برند، محصولات و سرویسها
پاسخ دادن به ایمیلها
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.