کارشناس سئو یا متخصص سئو به شخصی گفته میشود که وب سایتها را به جهت بهبود رتبه و دریافت ترافیک ارگانیک در نتایج موتورهای جستجو، بهینه میکند. به عبارت دیگر یک متخصص سئو به فردی گفته میشود که میداند چگونه از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری برای وب سایت خود دریافت کند. فهرست نتایج جستجو با توجه به موتورهای جستجوی وب، الگوریتم های مخصوص آنها، موقعیت مکانی، تاریخچه و الگوی جستجوی کاربران و تعامل آنها با محتوای سایت ها رتبهبندی میشوند و یک متخصص سئو برای پیشبرد اهداف پروژه سئو سایت باید همه آنها را مد نظر داشته باشد. این فرد در «جستجوی ارگانیک» متخصص است. نتایج جستجویی که تبلیغات نبوده و بصورت طبیعی بالا می اید. متخصص سئو میتواند یک استراتژی سئو ایجاد نموده که تجربه کاربر را بهبود بخشد و همزمان با جدیدترین الگوریتمهای موتور جستجو پیش رود.
وظایف
چک کردن و مدیریت robots.txt و sitemap
بهینه کردن تمام انواع محتواها از جمله عکسها
چک کردن و تصحیح لینکهای داخلی و خارجی
بررسی URLها
چک کردن گوگل آنالیتیکس و انجام اقدامات مورد نیاز مطابق با نتایج آن
چک کردن سرچ کنسول گوگل و رفع نواقص
چک کردن ساختار سایت و انجام اصلاحات و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود آن
چک کردن اعتبار دامنه و سایت
بهینهسازی کدها
رفع خطاها و هشدارهای سایت
بهینه کردن سرعت سایت
رهگیری دائمی کلمات کلیدی و رتبه صفحات در گوگل
مدیریت کامل سئوی محتوا
تحلیل رقبا
چک کردن ایندکس صفحات
راهاندازی سئوی محلی در صورت لزوم
تحقیق راجع به کلمات کلیدی مهم و استراتژیک (longtail و (LSI keyword
انتخاب عنوان جذاب برای محتوا
لینک بیلدینگ و راهنمایی خرید بکلینک در صورت نیاز
بازبینی و تحلیل سایت برای تشخیص قسمتهایی که میتوانند ارتقا یابند و بهینه شوند
آماده کردن گزارشهای تحلیلی دقیق همراه با جزئیات از جمله گزارش آنالیز رقابتی سئو
تلاش برای رسیدن به تارگتها براساس KPIهای مشخصشده
تحلیل کلمات کلیدی و تکنیکهای سئویی که رقبا از آنها استفاده کردهاند
همگام و همراه بودن با استراتژیهای سئوی کلاه سفید، خاکستری و سیاه
گردآوری، مستندسازی و ارائه شیوه کار و دستورالعمل سئو
چک کردن مداوم اصطلاحات سرچ، رتبهبندی و دادهها بهمنظور رصد عملکرد توسط کارفرمایان و ارائه توصیههایی برای ارتقای عملکرد
استفاده از شبکههای اجتماعی برای توزیع محتوا و ترغیب سایتها
استفاده از UX و بهبوددهنده نرخ تبدیل، برای تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران فعال برای بهبود عملکرد وبسایت
تشخیص ارزانترین؛ اما قدرتمندترین و مناسبترین کلمات کلیدی برای سایتهای کارفرمایان
اجرای استراتژیهای محتوای سئوی خارج از صفحه مانند کدنویسی
استفاده موثر از تگهای سرصفحه
ارزیابی عرضه محصول، ترافیک، کیفیت صفحات فرود، محتوا، طراحی، امنیت، گزینههای پرداخت، گزینههای ارسال محصول، آمار مشتریان آتی در هنگام تعیین کلمات کلیدی و کمپینه
ایجاد پروفایل بکلینک با کیفیت بالا و طبیعی
کمک به تصمیمگیری برای تهیه رپورتاژ آگهیها