محتوای ویدیویی به یک نوع قالب محتوایی گفته میشود که دارای صوت، تصویر ، بخش های گرافیکی و موارد دیگر باشد. اشکال متداول محتوای ویدیویی شامل وبلاگها، گیفهای متحرک، ویدیوهای زنده، توصیفات مشتری، ارائههای ضبطشده و وبینارها میشود.
در سالهای اخیر تقاضا برای تولید و انتشار محتوای ویدیویی آنلاین در حال افزایش بوده است. گوگل گزارش میدهد که 60 درصد از مصرفکنندگان آمریکایی ترجیح میدهند ویدیو را از طریق تلویزیون زنده تماشا کنند. همین گزارش گوگل نشان داد که از سال 2015، مصرفکنندگان 18 تا 49 ساله 74 درصد زمان بیشتری را در YouTube صرف میکنند. جای تعجب نیست که افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال کار میکنند از این محتوای ویدیویی برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.
بر اساس گزارش Vidyard
استفاده از ویدئو در فروش و مکالمات مشتری از سال 2019 تا 93 درصد افزایش یافته است. همچنین 91 درصد از سازمانها بودجه تولید محتوا