متخصص هوش تجاری دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
وظیفه اصلی یک کارشناس هوش تجاری (Business Intelligence) یا کارشناس BI تحلیل اطلاعات یک سازمان، با هدف یافتن و سازماندهی حوزههایی است که شرکت میتواند در آنها بهبود یابد. یکی دیگر از وظایف کارشناس BI جمعآوری و تحلیل اطلاعات و یافتن راهحل برای مشکلات و موانع بالقوه سازمان است. بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند فردی را استخدام کنند که سابقه کار در زمینه IT یا بازرگانی داشته باشد. تحلیلگران هوش تجاری معمولا از کارآموزی یا کارمندی رده پایین در یک سازمان کار خود را شروع میکنند. با آموزش، کسب دانش و مهارت در حین کار، به مقام کارشناس BI میرسند. نوع کار بیشتر تحلیلگران هوش تجاری بهصورت تماموقت است. حقوق خود را ماهانه دریافت میکنند. فضای کاری این افراد در دفاتر شرکتها و سازمانها است.
ارزیابی مداوم منابع سازمان برای اطمینان از حرکت درست سازمان در مسیر رسیدن به اهدافش
به روز رسانی مداوم پایگاه دادهها و هوش تجاری شرکت
توسعه استراتژیهایی برای جمعآوری دادهها و هوش تجاری
تجزیهوتحلیل عملکرد رقبا و استفاده از هوش تجاری آنها
بهاشتراکگذاری یافتههای خود با مدیران ارشد سازمان
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.