مدیر روابط عمومی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
کارشناس روابط عمومی یا مدیر روابط عمومی عنوانی سازمانی است که دارنده آن، تصویر عمومی مطلوبی برای کارفرما، مشتری و سازمان ایجاد میکند. در واقع این شخص با علم مدیریتی چرخه اطلاعات بین مدیر اصلی، سازمان و عموم مردم را کنترل میکند و میتوان گفت پل ارتباطی مخاطبان و سازمان است. باید گفت مدیر روابط عمومی نقش مهمی در بهبود وضعیت سازمانها و برقراری تعامل میان درون سازمان و بیرون از آن دارد. مسئول روابط عمومی باید دارای یک سری ویژگیهای مهارتی خاص در اداره امور سازمانی و انجام وظایف شغلی خود باشد.
ارائه مشاوره به مدیران ارشد
حفاظت از حریم سازمان در برابر هجمههای انتقادی مغرضانه، جوسازیها، شایعات و تهدیدات
تعامل فعال و موثر با رسانههای مختلف
برگزاری مرتب جلسات درون سازمانی
تعامل با خبرگزاریها، سایتها، وبلاگها و داشتن دانش فناوری اطلاعات برای استفاده بهینه از فضای مجازی در راستای بهبود شرایط سازمان
داشتن حداقل یک سایت یا پیج رسمی از سازمان در شبکههای اجتماعی و استفاده از آن برای اطلاع رسانی آنلاین و ارتباط با مشتریان
ایجاد ارتباط موثر و قوی بین کارکنان، مشاوران و مدیران درون سازمان
استفاده از قابلیت رسانهها برای پیشبرد اهداف سازمانی
پاسخگو بودن در مقابل مشتریان و احترام به ارباب رجوع
برقراری یک تعامل سازنده و مناسب بین سازمان، کارمندان و مخاطبان
ارائه گزارشات منظم و ماهانه از فعالیت واحدها و آنالیز آنها
اداره موفق کمپین تبلیغاتی برنامهریزی شده
نگهداری و آپدیت مداوم سایت رسمی سازمان و اقدام برای توسعه راههای ارتباطی مخاطبان با سازمان مثل استفاده از شبکههای اجتماعی پرمخاطب
مدیریت و طراحی همایشها، سخنرانیها، نشستهای خبری، جشنوارهها و مراسمات سازمانی و ارتباط با رسانههای خبری برای پوشش آنها
گاهی وقتها مدیر روابط عمومی ملزم به انجام برخی مسئولیتهای بازاریابی و مسائل عمومیتر میشود.