متخصص فروش دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
وظیفه اصلی متخصصان فروش این است که مشخصات و ویژگیهای یک محصول و یا خدمت را با هدف فروش به مشتریان موجود یا بالقوه توضیح دهد. در حقیقت فروشندگان دارای وظایف گستردهای هستند که بستگی به حوزه فعالیت شرکت دارد: از خردهفروش گرفته تا وارد کننده و تولید کننده. کارشناسان فروش در شرکتهای تولید کننده با استفاده از استراتژی فروش شرکت و با هدایت مدیر فروش روابط خود را با مشتریان گسترش میدهند و محصولات شرکت را به مشتریان معرفی و عرضه میکنند.
استقبال از مشتریان و ایجاد یک رابطه براساس اعتماد و نشان دادن تعهد جدی برای رضایت مشتریان
کمک به مشتریان برای انتخاب محصول و یا خدمات مورد نظر با پرسیدن از آنان و با دقت گوش دادن به جواب مشتریان
توضیح دادن عملکرد و مزایای محصول و یا خدمات عرضه شده به مشتریان بالقوه توضیح شرایط و ضوابط مربوط به خرید محصول و خدمات به مشتریان
مذاکره در مورد قیمت و شرایط پرداختی
آگاهی داشتن از قوانین و مقررات مربوط به فروش محصول و خدمات
تعریف کردن اهداف فروش سالانه خود و ارائه آن به مدیر فروش
بررسی و تحلیل گزارش فعالیتهای خود در پایان هر روز، هفته، ماه و سال به منظور سازماندهی برنامه خود با کارآمدترین روشها مثل نرم افزارها
بهروز نگه داشتن خود در مورد اطلاعات محصولات جدید و خدمات و انتقال آن به مشتریان شرکت در جلسات فروش
انجام دیگر وظایف مرتبط با فروش با توجه به الزامات و دستورالعملهای مدیریت
امروزه، مهارتهای نرم در کسب درآمد و خود اشتغالی، کار تیمی و رشد و توسعه سازمان، بیش از مهارتهای سخت اهمیت دارند و در حقیقت نقشه راه یادگیری برای رسیدن به شایستگیهای شغلی در مهارت آموزی است. لذا فراگیری مهارتهای لازم برای توسعه فردی، لازمه توانمندسازی کارجویان است و ایران فراگیر مسیر توسعه مهارتهای لازم برای ورود به بازار کار کارجویان را فراهم ساخته است. کارجویان با انتخاب مسیر رشد بر اساس توانمندی و استعدادهای خود در ایران فراگیر، مهارت های لازم را در قالب دورههای آموزشی طی خواهند کرد و به صورت مستمر تحت مهارتسنجی از طریق پلت فرم هوشمند قرار میگیرند و نتایج آن به طور مستقیم در اختیار ایشان قرار می گیرد.
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران فراگیر بوده و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.